3 Temmuz 2016 Pazar

TAVSİYE ETMİ-YORUM FİLM-MIDNIGHT SPECIAL

Vizyon tarihi: 1 Temmuz 2016 (1s 51dk)
Yönetmen: Jeff Nichols
Oyuncular: Michael Shannon, Jaeden Lieberher, Joel Edgerton, Kristen Dunst
Tür: Macera, Bilimkurgu, Dram

Ülke: Abd

Konusu;

Bir baba ve oğlu her şeyden ve herkesten amansız bir kaçış içerisindedir; zira baba oğlunun bir takım doğaüstü güçlere haiz olduğunu keşfeder… FBI, NSA ve zamanında komün halinde yaşadıkları çiftlik denen yere ait adamlar tarafından aranmaktadırlar.
Benim yorumum;
Film son yıllarda yapılan en iyi bilimkurgu, hatta başyapıt olarak lanse edilmişti, ben de merak içinde vizyondan çıkmasını bekliyordum. Nihayet filmi seyretme imkanı buldum. İnanın son yıllarda seyrettiğim en kötü film senaryosuna sahipti. Oyuncular için birşey demeyeceğim, ellerinden geldiğince filmi kurtarmaya çalışmışlar. Ancak senaryo üzerinde hiç kafa yormadan "hadi hızlı bir şekilde doğaüstü güçleri olan çocuk filmi yapalım" demişler gibi birşey. Zaten bu konu defalarca işlendi, ancak bir farklılık yaratırsanız seyredilebilecek bir konu iken bırakın farklılık yaratmayı iyice batırmışlar.
Bir kere çocuk uzaylı, başka dünyadan gelmiş ancak dünyalı ana-babadan doğmuş. Senaryoda bu nokta inanılmaz karanlık yani iki dünyalıdan uzaylı bir çocuk nasıl oluyor, radyoaktif birşeye mi maruz kaldılar yoksa zamanında dünyayı ziyaret eden bir uzaylı spermlerini dondurup sprem bankasına verdi de kadın yapay döllenme ile hamile kaldı, burası tamamen hayal gücünüze bırakılmış. Sonra nasılsa çiftlik diye bir yere evlatlık verilmiş, buradaki rahip de vaazlarında bu çocuğun verdiği sayıları kullanıyor (bu vaazlarda nasılsa artık, içinde 55,575,06 vb sayılar geçiyor ama cemaat hocam bu sayılar ne işe yarıyor demiyor) Meğersem bu sayılar nükleer araştırma yapan uyduya ait değil miymiş? FBI ve NSA hemen uyanıp, çiftliğin dolayısı ile de çocuğun peşine düşüyor. Çocuk, uzaydaki uyduyu bile düşürecek güce sahip ancak çiftlikten gelen iki adamın, kendisini kaçırmasına engel olamıyor, sonra FBI da çocuğu çiftlikteki adamlardan kaçırıyor, işte çocuk orada uyanıp "benim süper güçlerim vardı, ben şimdi bu bin tane FBI ajanın kuş uçurtmadığı binadan, şu salak NSA ajanını kullanarak bir kaçayım" diyor ve tekrar anasına babasına kavuşuyor. Zaten NSA ajanı denen bir adam var akıllara zarar, filmin başından beri sanki uykusundan yeni uyanmış gibi duruyor. 
Pes dedim. İyi ki vizyondayken para verip gitmemişim, büyük çıldırırdım.
Değerli zamanınızı harcamamızı tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder