14 Nisan 2015 Salı

FEN PROJE ÖDEVİ-BASİT ELEKTRİK DEVRESİ

Sınavlar sebebi ile bir süredir blogumda yazamadım. Nihayet ilk yazılılar sona erdi ve iyi-kötü notlar alındı, ikinci sınavda çok daha başarılı olacağıma dair sözler verildi :) şimdi proje zamanı! Fen'de basit elektrik devresi konulu projeyi kaptım. Fen dersini gerçekten çok seviyorum.

Adı basit elektrik devresi olmasına rağmen, devrenin kurulumu hiç basit değildi. Tam 3 gün youtube dan bu konuda ne kadar video varsa seyrettim, nükleer santral değil ya alt tarafı pil, anahtar ve ampulü birbirine bağlayacaksın dediğinizi duyar gibi oluyorum, nitekim ben de öyle yaptım ama ampul yanmayınca yanmıyor kardeşim. Neyseki ufak tefek yardımlarla devre kurulumu tamamlandı. Devreyi  bir ev tasarlayıp içine yerleştirmem gerekiyordu. Müthiş hayalgücüm sayesinde ekolojik bir ev tasarladım, buna benzer bir proje hazırlayacak arkadaşlara yol göstermesi için yaptıklarımı paylaşmak istedim.

Önce bir milyoncudan, anahtarlık olarak kullanılan ahşap bir ev aldım. Bu evi ilk fotodaki gibi boyadım.


Evi, ağacı ve diğer malzemeleri üstüne yapıştıracağım bir tahta platform lazımdı, eski bir sehpanın üstünü ayırıp bu iş için kullandım.

Evin peyzajını tamamlayan en önemli obje ağaçtı, bu konudaki desteği için babaanneme binlerce teşekkür. Daha önce süs için yaptığı üzümlü ağacını hiç düşünmeden hediye etti.

Gerçekte evimizin bir göl kenarında olmasını çok isterdim bu hayalimi ödevimde gerçekleştirmeye karar verdim. Mavi kartondan bir göl yapıp silikonla yapıştırdım. Gölün üstüne küçük bir tekne de çok yakışır :)

Gerçekte olmasını çok istediğim ama sahip olamadığım köpeğim içinde halamdan yardım aldım. Origamik köpeğimi de yapıştırdıktan sonra birkaç çiçek de ekleyince, ta ta ta ta , işte son model basit devre elektrik projem....(devreyi evin çatısına yerleştirdim)




1 yorum: