14 Eylül 2015 Pazartesi

ZENCEFİLLİ ELMA TATLISI

Yakında 12 yaşına gireceğim. Ailem artık büyüdün, hayatınla ilgili kararları kendin almalısın diyor. Ama hiç müsade etmiyorlar ki!!! Mesela ben sabah kahvaltımı koca bir tablet çikolata ile yapmak istiyorum, başka birşey yemek istemiyorum. Aaancak sözkonusu kararlarım ailemin kararlarının aksine ise, henüz küçük olduğumu ve bazı kararları alamayacağımı söylüyorlar. Açıkçası ben ne zaman küçük ne zaman büyük olduğumu tam olarak anlayamadım anlayan varsa da beri gelsin...

Burdan konuyu bir tatlı tarifine, uzay atlayışı yaparak bağlayacağım :) Sonuçta ben hala çocuk gurmeyim, çok mantıklı yazılar yazmam gerekmiyor değil mi?

Hem tatlı, hem sağlıklı, işte hem Sizi hem de çocuğunuzu mutlu edecek bir tarif...

4-5 adet elmayı soyun ve ortadan 2 ye bölüp çekirdeklerini temizleyin. Elmaları kırmızı renk almaları için ya vişne suyu ile ya da kuşburnu ile kaynatacağız, aman ha gıda boyası kullanmayın, sonuçta laboratuvar ortamında kimyasal kullanarak yapılan herşeyden uzak duruyoruz.

Vişne suyu kullanacaksanız doğrudan tencereye döküp üstüne elmaları yerleştirin (kuşburnu kullanacaksınız, önce sıcak suda 3 kaşık kuşburnuyu demleyin sonra süzüp, tencereye dökün ) Tencereye 1 çay kaşığı zencefili, tarçın çubuğunu da ilave ettikten sonra, 10 dk çok ezilmeyecek şekilde elmaları pişirin. Elmalar kırmızı bir renk aldı değil mi? Şimdi onları çıkarıp soğumaya bırakalım, bir kenarda krem şantiyi çırpıp dolaba soğuması için koyalım. Hiç beklemeden küçük bir teflon tavada bir avuç sarı üzümü karemelize olana kadar kavuralım,

Tüm malzemeler soğuyunca, bir tabağa kıpkırmızı elmaları yerleştirelim, üzerine dondurma kaşığı ile krem şanti koyalım ve kavrulmuş üzümleri de serpelim, tekrar dolaba koyalım, 2 saat sonra servise hazır. Tatlı hem hafif hem de sağlıklı diye tüm tabağı tek başınıza yemeye kalkmayın sakın, mide spazmı geçirisiniz :) Afiyetle kalın.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder