12 Haziran 2015 Cuma

KARNE&TATİL

Bütün bir eğitim yılının en heyecanlı günü, bugün. Benim için her ne kadar Takdir kesin olsa da, türlü türlü düşüncelerle okulun yolunu tuttum. Karnemde bir sürpriz olacak mı? Hesaplarım tutacak mı? Takdir mi alacağım, yoksa beklemediğim bir sözlü-etkinlik notu ile teşekkür'e mi kalırım? vs,vs...

Karnelerin dağıtılmasını beklerken, sınıfta arkadaşlarla UNO oynadık, IPAD de zaman geçirdik, tatil planlarımızdan bahsettik ve nihayet Tören yapıldı arkasından da bütün yılın emeği olan görünüşte kağıt parçası ama alınterinin karşılığı olan karnemi ve TAKDİR imi aldım.

Her aile çocuğunun takdir-teşekkür almasını ister, benimkiler ise sadece istemekle kalmadı bunu nasıl yapacağım konusunda bana rehber oldular. İşten geldikten sonra akşam ayaklarını uzatıp televizyon seyretmek ya da bilgisayar başında pineklemek yerine, benimle ve derslerimle ilgilendiler. Sınav zamanları, ringe çıkan bir boksör gibi hazırladı beni halam. Sınavlara hem manen hem de madden (ders hakkında bilgili olarak) güçlü girdim. 

Sayın ebeveynler Size şunu söylemek istiyorum, hatta bunu son yılların moda deyimi ile anlatacağım, bu bir ekip işi. Eğer çocuğunuzdan beklentilerinizi bu karne döneminde alamadıysanız oturup bir düşünün; Bütün bir seneyi nasıl geçirdik? Okula kaç kere gittim? Düşük aldığı sınavlarda öğretmenle konuşup, yazılı kağıdına bakıp, zayıf olduğu yönleri tespit ettim  mi? Ödevlerini düzenli şekilde yapması için onu yeterince teşvik edebildim mi? (Bundan kastım "git odana ödevini yap" demek değil elbet) Sınav öncesi farklı soru kalıpları çıkarıp, çalışmasına yardımcı oldum mu? Okul ve ödev dışında da çocuğumla bol bol vakit geçirip hobilerini birlikte yapmayı denedim mi? (birlikte domino dizmek, ders aralarında UNO oynamak vb.) gibi gibi....

Dilerim tüm evlerde bayram havası vardır ve 3 ay boyunca sadece çocukların istediği olur :)

İyi tatiller.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder