16 Mayıs 2015 Cumartesi

ALERJİYLE SAVAŞIM

Çağın en sinsi hastalığı nedir diye sorsanız bana, hiç düşünmeden ALERJİ derim Size. Çoluk çocuk, büyük küçük hepimize sinsi sinsi yaklaşıp yer edinen ve tedavi olmakla da bir türlü geçmeyen bir hastalıktır alerji. Çeken bilir yani. Çekmeyen de mutlaka ailesinde bir çeken olduğu için tanır bu hastalığı.

Ben tam 3 yıldır savaşıyorum alerjiyle. Üstelik alerjim toza karşı, düşünsenize sokağa adım attığın anda maruz kalıyorsun alerjen maddeye. Evde hijyeni üst seviyede sağlıyor ailem ancak hayatım evde mi geçecek??? 

3 yıldır, Deloday, nasonex ve türevlerini yaz kış kullandım. Ama geçmedi hastalığım. Halam bu duruma çok fena taktı kafayı, sürekli araştırmalar yaptı, alerjiye ne iyi gelir, doğal yönden nasıl yenebiliriz bu hastalığı diye... Ve en sonunda bir sağlıklı beslenme listesi hazırladı onu uygulamaya başladı bana. Bu durum hoşuma gitti mi tabiki hayırrrrrrrr. Listede pizza, kola, hamburger yok, sebze, kuru-yaş meyve, kuşburnu, yeşil çay çoooook :) Listeyi beğenmesem de ilaç kullanmaktan iyidir koçum diye teselli ettim kendimi.

Ve 6 ayın sonunda artık ilaç kullanmayan, sokakta rahatça koşan oynayan bir çocuk haline geldim. Daha öncesinde bırakın koşmayı yürürken bile nefesim tıkanıyordu çünkü benim alerji, geniZ etimi büyütüyor ve nefes almamı zorlaştırıyordu. Geniz etini aldırsaydınız ya diyenler olacaktır, ama doktorum önermedi çünkü alerjiye bağlı geniz eti büyümesinde alerjiyi kontrol altına almadıkça geniz etini aldırmak çözüm olmuyormuş, sorun tekrarlıyormuş. Ve aynen de doktorumun dediği gibi oldu, alerji kontrol altına alınınca vücudumdaki organlar da rahat bir nefes aldı.

Sağlıklı beslenmenin ne kadar önemli olduğunu 11 yaşımda anladım ama bu demek değil ki pizza, hamburger, kola üçlüsüyle ebediyen vedalaştım. 3-4 haftada bir evde pizza partisi yapıyoruz. Sadece, akşamları ailece yemek yerken, sebze yemeğinden iki kaşık alıp, makarnaya pilava dayanmıyorum artık. Daha çok bakliyat yiyorum. Ceviz vazgeçilmezimiz oldu. Halam köftemin içine dahi ceviz çekip koyuyor. Sabahları çay yerine kuşburnu içiyorum. Okuldan geldiğimde ise kuşburnu çayımın içine bir tane de yeşil çay sallıyoruz. Akşamları sütün yanında kurabiye de çok iyi gidiyordu ancak kurabiyenin yerini kuru üzüm aldı artık. Ve beslenme alışkanlığım da yaptığım ufak tefek değişikliklerle gitti alerji geldi sağlık.

Yaşadığım bu tecrübeyi paylaşmak istedim çünkü alerji ile mücadele ederken biz de hep başkalarının deneyimlerinden faydalanmaya çalıştık.

Hepinize sağlıklı günler diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder